El Pla d'educació digital

El Pla d'educació digital de Catalunya 2020-2023, presentat pel Departament d'Educació en el marc de la XII legislatura, té com a objectiu contribuir al desenvolupament de les competències digitals que els ciutadans i les ciutadanes necessiten per viure i treballar en una societat caracteritzada per les transformacions i els canvis accelerats derivats de les mateixes tecnologies.

 Amb aquest Pla es vol situar Catalunya com un país capdavanter en l'ús educatiu de la tecnologia per a l'èxit educatiu i social, al mateix temps que es pretén millorar la competència digital de l'alumnat, el professorat i els centres educatius en el marc de la transformació educativa.

Els objectius del Pla són:

• Assegurar que els alumnes de Catalunya siguin digitalment competents en acabar l'ensenyament obligatori.
• Augmentar el nombre de professorat que tingui la competència digital docent entesa com una competència clau del segle XXI
• Teixir una xarxa de país amb centres digitalment transformats que facilitin l'aprenentatge en el marc de la transformació educativa.

Entre els protocols que ha de recollir l’apartat de Cultura  digital d’un centre en el marc de l’Estratègia Digital de Centre (EDC), trobem el Pla d’acollida digital del professorat,

Aquest web acompanya als centresen el disseny, la redacció, la implementació i l’avaluació de la seva Estratègia Digital de Centre (EDC). És un web en constant actualització on s’afegeixen recursos que poden ser útils per a la seva elaboració.

El curs 2021-22 continua amb la implementació del PEDC, i volem fer-vos arribar les
informacions més rellevants. Informacions pel centre per l'inici de curs 21-22. D'on venim? On anem? El segon curs del Pla d'Educació Digital 20-23

XTCD

La Xarxa Territorial de Cultura Digital és el punt de trobada de les accions per a la transformació digital dels centres educatius de Catalunya, treballant en xarxa per a construir coneixement i millorar la competència digital d’alumnat, docents i centres . Una proposta oberta per a tot el professorat per facilitar suport i recursos als centres